A LISTA

A LISTA azokról, akiket ISTENI hatalmamnál fogva majd megjutalmazok: -Dobos Barnabás(ő nincs a listán) -Basch Péter

Taiy blogja

Hát.... én....

Friss topikok

  • : Téma mindig van csak a hülye nem veszi észre. Már bocs, hogy ilyen keményen fogalmazok. (2012.11.14. 10:31) A folytatás....
  • : @kolibrilina: "a reggae, a ska, a jazz, blues,hip-hop" Magyarán a szar és a fos a zenében. Én ezze... (2012.11.14. 10:20) David Lane: 88perc
  • pupika: Na szerbusztok emberek! Geri, remélem áll még az augusztusi nyaralás balcsin, mert ha nem kivérezt... (2009.07.26. 21:53) Balatonalmádi VASÁRNAP-HÉTFŐ
  • Taiy: Kösz. (2009.06.22. 11:26) Péntek
  • Taiy: Tudtam hogy előjön ez a kérdés. A MAGYARORSZÁG A MAGYAROKÉ mondta, az a kisebbségek ellen irányul,... (2009.06.18. 11:00) R.I.P Marian Cozma

BKV- avagy a tömegközlekedés paródiája

2012.02.08. 23:29 Taiy

Nem ezzel a poszttal akartam folytatni írói tevékenységem, de így alakult.

Ha azt mondom BKV, akkor mindenkinek különböző, de minden esetben pejoratív jelzők jutnak az eszébe.
Kosz, büdös, késés, műszaki hiba, metrótűz, bunkó ellenőrök és sofőrök, stb.

Az utóbbi időben rengeteget olvasom a BKV-figyelő blogot és döbbenetesebbnél döbbenetesebb visszaélésekkel és kalandokkal szembesülök. Mindig felteszem magamnak a kérdést, hogy hogy a fenébe sikerült Budapest egyik legnagyobb és legfontosabb vállalatát ide juttatni? Hogy engedhettük, illetve szüleink hogy engedhették, hogy Aba Botond féle öltönyös bünözők tönkretegyék ezt a szebb napokat is megélt vállalatot? A BKK vezetői, Vitézy elvtárssal az élen, idén is több milliós jutalmakat kaptak. Kérdezem én, mire fel? 
Beköszöntött 1 hete az igazi tél és kevesebb mint fél nap leforgása alatt 240 busz kényszerült kiállni a forgalomból, melyek közül 80-at be is kellett vontatni valamelyik garázsba. Pár napja kihúzta az állam 6 milliárdos gyorssegéllyel a BKV-t szarból, elkerülve a csődöt, de ez nem fog sokáig tartani. Május 1-én a vállalatnak további 16 milliárd forintot kéne törleszteni a hitelezőknek, melyre jelen pillanatban esély sincs. Az alkatrészbeszerzést leállítottak, melynek köszönhetően nap, mint nap szembesülök a metrók, buszok és villamosok katasztrófális állapotával. Hol egy villamos siklik ki, hol éppen a metró füstöl (mert ugye hivatalosan sosem gyullad ki. Bár szerény ismereteim alapján ha valami füstöl, akkor ott tűz is van, de ez már lényegtelen) vagy rohad le egy busz.

Egy idő után az ember, hogy elkerülje az agyvérzést, feladja az idegeskedést és kínjában már csak nevet. Egészen addig nevet, amíg egy műszaki hibás jármű miatt nem valamely hozzátartozója veszti életét. Mert erről nem szól a fáma. Elég egyszer kigyulladnia egy metrószerelvénynek, elég egyszer kisiklania egy villamosnak vagy elég egyszer egy fékhiba a buszon és emberéletek kerülhetnek veszélybe. És mi történik ha ne adj' Isten valaki megsérül? Semmi. Mivel a BKV felmondta a Generali biztosítóval kötött utasbiztosítást spórolás címén, így a pórul járt utas egy büdös fillért nem kap. És még örüljön hogy csak 3950/10 000 HUF-ot kell fizetnie. Na de kérem szépen, ez nem így működik.

A kedves utas fizet valamiért, történetesen azért hogy a BKV elszállítsa X idő alatt A pontból B pontba. Ezt az X időt a menetrendekből ki lehet számolni. Elvileg. Mert hogy a BKV még teljesen véletlen sem tartja magát a menetrendhez. Kérdem én, minek tesznek ki akkor menetrendet?

Ha lerobban az adott jármű/kigyullad a metró, valaki lekési a ZH-ját és emiatt halasztani kényszerül egy fél évet, akkor azt ki fizeti ki? Ilyenkor a blogon jönnek az okos BKV-sok hogy indulj el időben. Mégis mennyivel előbb? Induljak el hajnal 6kor hogy átérjek Budára reggel 8-ra? Ne vicceljünk már.

Mindenesetre örülök hogy Európa egyik legdrágább és legrosszabb szolgáltatást nyújtó vállalatával, a BKV-val utazhatok nap, mint nap. Szívből remélem, hogy májusba becsődöl a vállalat és tiszta lappal, normális, rendezett háttérrel egy új, talán külföldi érdekeltségű, cég veszi át a budapesti tömegközlekedés irányítását!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://taiy1.blog.hu/api/trackback/id/tr504080190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása